Amprentele stridente ale scaunelor de transport public sunt destul de greu de ratat. Uneori interesante, alteori de-a dreptul caraghioase, dar vibrante şi de cele mai multe ori cu forme asimetrice și haotice, trebuie să vă întrebați ce anume a inspirat astfel de modele excentrice. După cum s-a dovedit, acest design este în strânsă legătură cu murdăria.
Modelele de țesătură folosite pe scaunele trenurilor și autobuzelor variază în întreaga lume, la fel și funcțiile acestora. Unele destinaţia scaunului, cum ar fi în cazul locurilor prioritare rezervate persoanelor în vârstă, femeilor însărcinate, persoanelor rănite sau care au un handicap. Alteori, pur şi simplu le amintesc oamenilor de unde se află, cum ar fi exemplul de mai jos, din Bucureşti.
De ce autobuzele şi trenurile au tapiţerii neobişnuite
Dar ce altceva au toate aceste modele atât de deosebit, încât să fie folosite? Ei bine, sunt destul de bune la ascunderea petelor.
Naveta pe care o fac oamenii zilnic poate fi dificilă pentru tapiţerii. Între multele funduri care se vor prăbuși dimineața peste ele, și vărsăturile și regurgitațiile pe care le putem anticipa după o lungă noapte de băut, există multe alte variante care pot afecta aceste ţesături. În același mod în care nu alegem să purtăm o cămașă albă imaculată în timp ce savurăm o porţie de bolognese deosebit de picantă, de asemenea nu se doreşte un design minimalist al scaunului din mijloacele publice de transport.[sursa]
Pe scurt, modelele colorate, cu forme bizare şi aglomerate face ca observarea petelor să fie ceva mai dificilă. De asemenea, materialul de pe scaunele transportului în comun trebuie să reziste la trafic greu, indiferent de vreme și de igiena fiecărui pasager în parte.
Vizionaţi mai jos cât de murdare pot fi scaunele din mijloacele de transport public
Țesătura folosită pentru scaunele din autobuze și trenuri diferă de cea de pe o canapea. Aceasta este fabricată pe războaie folosind tehnica de țesut Jacquard, fiind compusă în mod obișnuit din 85% lână amestecată cu 15% nailon.
Alegerea mochetei are două motive: rezistența la uzură și ascunderea semnelor de murdărie și uzură. În plus, este ușor și ieftin de produs în masă. Astfel, designul nu este unul întâmplător, ci a fost gândit pentru a îndeplini aceste cerințe practice.
„Venind din cuvântul francez pentru covor, mocheta a fost văzută și așezată de milioane de navetiști în autobuze, trenuri, tramvaie și troleibuze de peste 100 de ani. Este produs pe războaie folosind tehnica de țesut Jacquard, cu o grămadă formată de obicei din 85% lână amestecată cu 15% nailon.”, explică Muzeul Transporturilor din Londra.[sursa]
„Moquette a fost aleasă pentru transportul în comun din două motive. În primul rând, pentru că materialul este rezistent la uzură și durabil. În al doilea rând, pentru că culoarea și modelele sale maschează semne de murdărie, uzură. În plus, această mochetă avea avantajul de a fi ușor și ieftin de produs în masă.”, se mai arată în articol.
Așa că, data viitoare când vă gândiți că decorul autobuzului dumneavoastră dă impresia de prea mult, acordați-vă un moment pentru a aprecia gândul care a trecut în toate acele culori maniacale, forme geometrice și suprafețe robuste.
Doar nu vă uitaţi prea atent.
De asemenea, există şi varianta celebrelor scaune din plastic, fără tapiţerie şi extrem de neconfortabile, pe care le identificăm în unele mijloace de transport. Acestea sunt mai uşor de curăţat, dar nu sunt la fel de atractive precum cele tapiţate. Şi ştim cu toţii cât de mult apreciază oamenii lucrurile frumoase.
Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi gratuit o notificare pe email atunci când publicăm un articol nou: